Reklamprodukter för alla

Reklamprodukter finns i alla former, färger och prisklasser, men vanligast är olika vardagsföremål som förses med tryck, broderi eller någon annan märkning som på ett eller annat sätt gör reklam för ditt företag, ditt varumärke eller någon av dina varor.

Reklamprodukter kan användas både internt och externt. Det vanligaste exemplet på intern användning är genom arbetskläder med tryck eller broderi, också känt som profilkläder, men det är inte heller ovanligt att företag tillhandahåller kaffemuggar, block, pennor och andra reklamprodukter med tryck, på arbetsplatsen, för de anställda att använda på jobbet, naturligtvis med baktanken att de gärna får råka följa med hem och kanske spridas vidare.

Exponering över lång tid

En annons syns bara en kort stund och är sedan borta för evigt. Med reklamprodukter kan du få återkommande exponering, gång på gång, under flera år. Hemligheten är att välja produkter som människor vill ha och som de använder i sin vardag. Då kan du vara säker på att de visas upp gång på gång.

Bra arbetskläder ökar arbetsglädjen

Att göra reklam via personalens arbetskläder kan verka överflödigt. De som ser reklamen är ju i allmänhet redan företagets kunder, eftersom de interagerar med din personal, men det finns mer subtila skäl än så att hålla personalen med bra profilkläder.

När du håller din personal med bra arbetskläder visar du att du bryr dig om deras arbetssituation och att du tar arbetet på allvar. Att kläderna har reklamtryck ökar känslan av att det i själva verket är en uniform. Personalen identifierar sig hårdare med dig som arbetsgivare och det bidrar till att stärka vi-känslan och gör att personalen lättare känner sig som ett lag.

Detsamma gäller övriga reklamprodukter som finns på arbetsplatsen. Det kanske inte gör så stor skillnad för dig som arbetsgivare att pennorna bär företagets namn, men det spelar stor roll för personalens känsla.